Kayserito Haber

Online Belge Almak Artık Çok Kolay


 Kayseri Ticaret Odası’nın üyelerine sağladığı hizmet olan, Online İşlemler ve Online Belge işlemleri, üyelerimize büyük kolaylıklar sağlayacaktır. Online işlemlere ilişkin detayları ve işlemlerin nasıl yapılacağına ilişkin bilgileri aşağıda bulabilirsiniz.

 

 

1.     Sisteme giriş için öncelikle http://www.kayserito.org.tr  sayfası ziyaret edilir. Kayseri Ticaret Odasının sayfasında online işlemler sekmesi tıklanarak açılır. Açılan sekmeden online belge sekmesi tıklanır ve karşımıza online işlemler sayfası açılır.

 

 

 

 

2.       İlk defa sisteme girilecek ise üye sicil no, ticaret sicil no ve vergi numarası girilmesi zorunludur.

 

 

Kullanıcılar sisteme giriş yaptıktan sonra dilerse kullanıcı yönetimi sekmesini kullanarak sisteme kayıt ettikleri e-posta ve şifre ile sayfalarına daha kolay giriş yapabilirler.

 

 

 

 

3.       Sistemin arayüzü ile ilgili tüm bilgiler aşağıda listelenmiştir;

 

 

 

 

3.1.    ÜYE BİLGİLERİ” kısmı üye temel bilgileri, adresler, telefonlar, faaliyet konusu, ortaklık yapısı ve yetkililer bilgilerinin görüntülendiği ekrandır.

Bu ekrandaki bilgilerde sistem üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamamaktadır. Bilgilerin eksik yada yanlış olduğunu düşünülüyorsa Kayseri Ticaret Odası oda sicili birimine başvuru yapılmalıdır.

 

3.2.    ONLİNE BELGE İŞLEMLERİ” kısmı üyenin belge talep edeceği ekrandır.

Üye bu ekrandan online olarak belge talebinde bulanabilecektir. Bu ekrandan belge talebinde bulunulduğu zaman, eğer üyenin borcu yok ise ve/veya üye askıda değil ise belge için herhangi bir ücret talep edilmeyecektir. Eğer ki üyenin borcu var ise ve/veya askıda ise 35 TL ödeyerek online olarak belge talebinde bulunabilecektir.

 

Talep oluşturma işlemi ;

                   I.        Üye sisteme girip belge talep sekmesine tıklayarak açılan sayfadan yeni talep sekmesini tıklamalıdır.

 

 

 

                     II.      Açılan sayfadan istenilen belgelerden adet sayıları seçilerek ileri sekmesi tıklanır.

 

 

 

 

 

 Bu sayfada şu şekilde uyarılar bulunmaktadır.

 

·         Talep etmekte olduğunuz belgelerin adetlerini giriniz. Belge içeriklerini kontrol ederek onaylayınız.

·         Belge içeriklerini kontrol edip, doğruluğunu onaylayınız. (Düzeltme gerekiyorsa Oda Sicilinize bildirebilirsiniz.)

·         Belgelerin gönderileceği adresi ve teslim alacak kişi bilgilerini giriniz.

·         Ödemeniz gereken belge ve kargo bedeli (var ise) ödeme sayfasında belirtilmektedir. İşleme devam etmek istiyorsanız kredi kartı bilgilerinizi eksiksiz olarak girip, onaylayınız.

·         Bu işlem sonrası iptal ve ödeme iade talebinde bulunamazsınız.

·         Bu formda, yanlış bilgi bulunduğunu düşünüyorsanız hemen Oda Sicil Servisi ile görüşebilirsiniz.

 

Gecikmiş ödemesi bulunmayan üyelerimiz belgeleri ücretsiz olarak alabilmektedir.

Belgeler seçildikten sonra toplam üzerinden bu indirim uygulanmaktadır. Gecikmiş borcu olan üyelerimiz ise her bir belgeyi listede yer alan bedeli karşılığında alabileceklerdir. Belgeyi ücretli alan üyelerimiz, aldığı tarih itibari ile 1 ay içerisinde borcunun tamamını ödemeleri halinde, ödemiş oldukları belge ücretlerini oda Mali İşler birimine dilekçe ile başvurarak iade talebinde bulunabilirler.

 

 

                    III.         Açılan sayfadan istenilen belgenin içeriğini kontrol edip ilerlemek için onaylıyorum sekmesini tıklanır.

 

 

 

 

 

                    IV.         Açılan sayfadan istenilen belgenin kime mail olarak isteniliyor ise o kişinin bilgilerini eksiksiz girerek ileri sekmesine tıklanır.

 

 

 

 

 

                     V.         Açılan sayfada eğer üyenin borcu yok ise belgenin ücreti bulunmakta ve altında da belge ücreti kadar indirim yapıldığı yazmaktadır. Böylelikle toplam borç sıfır gözükmekte ve belge ücretsiz olmaktadır. Üye, buradan onayla butonuna tıklayarak işlemi bitirmektedir.

 

 

 

                   VI.          Eğer ki üyenin borcu var ise ve/veya askıda ise açılan sayfada belgenin tutarı ile kredi kartı bilgilerinin girileceği ekran görülmektedir. Üye buradan bilgileri girebilmekte ve onayla butonuna tıklayarak işlemi bitirmektedir.

 

 

                  VII.          Üye belge talep işlemini bitirdikten sonra belge talebi, kurumda belgeyi e-imza ile imzalamaya yetkili olan kişiye yönlendirilmektedir. Yetkili, sistemden belge talebini görerek belgeyi e-imzası ile imzalayarak talep sahibine otomatik olarak mail gönderecektir.

 

3.3.    “BORÇ BİLGİLERİ VE ONLİNE ÖDEME” kısmı üyenin borcunu görebileceği ve online ödeme yapabileceği ekrandır.

Bu kısımda üye borç bilgileri görülmektedir. Üyenin borcu var ise buradan online ödeme yapabilir. Bu kısımda ayrıca borcu yok ise ödemeniz gereken aidat borcunuz bulunmamaktadır. Düzenli ödemeleriniz için teşekkür ederiz. Yazıları bulunmaktadır.

 

Bu ekranın üstünde ise şu şekilde açıklamalar ve uyarılar bulunmaktadır;

 

§  Aidat bilgileriniz aşağıdaki listede sunulmaktadır.

§  Borçlarınız ödenmesi gereken sıraya göre listelenmiştir. Ödemek istediğiniz borç veya borçlarınız için ilgili satır başlarındaki kutucukları, liste sırasına göre yukarıdan başlayarak işaretleyip seçiniz ve "TUTARI ÖDE" butonuna tıklayınız.

§  BORÇ YAPILANDIRMA ödemelerinizi, Yıllık Aidat ve Munzam Aidatlarınızdan bağımsız olarak seçip ödeyebilirsiniz. İlgili dönem ödemesi için Borç Aslı ve Gecikme Zammı satırları birlikte seçilmelidir.

§  Son ödeme tarihi geçmemiş "GÜNCEL BORÇLARINIZ" siyah renkle, ödeme tarihi geçmiş "GEÇMİŞ DÖNEM AİDATLARINIZ" ise kırmızı renkle listelenmiştir.

§  GÜNCEL BORÇLARINIZ'ı dilediğiniz sırayla ödeyebilirsiniz. Ancak bu borçların, son ödeme tarihine 30 gün veya daha az süre kaldığında diğer tüm borçlardan önce ödenmeleri zorunludur. Bu durumda güncel borçlarınız ödeme listesinin en başında yer alacaktır.

§  Kırmızı renkle ve "ASIL" veya "G.ZAMMI" olarak belirtilen GEÇMİŞ DÖNEM AİDATLARINIZ'ı ise, aşağıda listelendiği sıra ile tek tek veya birden fazlasını seçerek ödeyebilirsiniz.

§  Yalnızca geçmiş dönem borçlarınız için banka/kredi kartına göre sunulan taksit imkânından yararlanabilirsiniz.

 

Ancak üyenin durumu askıda ise BORÇ BİLGİLERİ VE ONLİNE ÖDEME ekranı kullanılamamaktadır. Burada da şu şekilde uyarı (Sayın üyemiz, işyeriniz oda kayıtlarında "ASKIDA" durumunda olduğundan "BORÇ BİLGİLERİ VE ONLİNE ÖDEME" hizmetinden faydalanamazsınız!) çıkmaktadır. Ya da (Sayın üyemiz, işyeriniz oda kayıtlarında "AİDAT BORCU VAR" durumunda olduğundan "BORÇ BİLGİLERİ VE ONLİNE ÖDEME" hizmetinden faydalanamazsınız!) çıkmaktadır.

 

3.4.    “KULLANICI YÖNETİMİ” kısmı üyenin kendi kullanıcı adını ve şifresini oluşturacağı ekrandır.

 

Bu kısımda kullanıcılar dilerse kendi bilgilerini girerek sisteme giriş için kayıt yapabilirler. Yaptıkları kayıt sonrası sisteme kayıt ettikleri e-posta ve şifre ile online işlemler ve online belge sayfasına giriş yapabilirler.